Zdravé zeleninové hranolky

22.1. 2019 Lenka 753x

Hranolky pozná každý a predsa sa s nimi dá stále experimentovať … od čias, kedy som jedla tradičné poctivé zemiakové domáce hranolky vyprážané vo fritéze alebo klasické mastné hranolky z fastfoodu už ubehlo času … a pravdu povediac, prvá vec čo sa mi vybaví pri slove hranolky je leto, ktoré som ako 18-ročná strávila v jednom aquaparku a bridádovala práve vo fastfoode … vtedy som si pochutnávala aj na tých mrazených hranolkách vypražených v horúcej fritéze … od vtedy som sa však gastronomicky posunula a trošku v jedle “spanštela” a klasickým fastfoodom sa na míle vyhýbam 🙂 … a preto som naozaj nesmierne rada, že trend neustále napreduje a z nezdravej fastfoodovej klasiky sme sa dopracovali až ku zdravým rozmanitým verziám tejto dobroty, ktorá chutí ešte lepšie ako kedykoľvek predtým 🙂

Hranolky som skúšala som ich už pripraviť z rôznej zeleniny, ale mojim osobným favoritom sú mrkvové a cviklové  🙂 … chutné sú však aj z tekvice a sladkých zemiakov, zeleru … len skúste a zemiakové už budete robiť iba príležitostne 🙂 … a čo je najlepšie sú zdravšie ako zemiakové, vhodné aj na večeru na chrumkanie ku filmu alebo netradičná prílohu k mäsku alebo rybke … a vaša línia ocení, že k ich príprave vám postačí len lyžica olivového oleja 🙂 … ja na nich nenachádzam nič zlé 🙂 … a čo vy? Vyskúšate? 😀

INGREDIENCIE

  • Cvikla, zeler, mrkva
  • soľ
  • korenie
  • bylinky (tymián, rozmarín, provensálke bylinky)
  • cesnak
  • olivový olej
POSTUP:
  1. Lyžicu olivového oleja zmiešame so soľou, korením, bylinkami a pretlačeným cesnakom
  2. Zeleninu nakrájame na väčšie hranolky a vložíme do misky s práve pripraveným bylinkovým olejom. Poriadne premiešame a vysypeme na plech vystlaný papierom na pečenie. Vložíme do vyhriatej rúry a pečieme na 180-200 stupňov, kým nie sú hranolky zvnútra mäkké a zvonku chrumkavé (záleží od zeleniny Počas pečenia hranolky viackrát premiešame počas pečenia na plechu, aby boli chrumkavé z každej strany. Podávame so ľahkým smotanovým dresingom.Dobrú chuť 🙂
Tip na dresing:
Kyslú smotanu alebo biely jogurt vymiešame s nasekanými bylinkami (bazalka, pažítka, medvedí cesnak, mäta, petržlenová vňať), pretlačeným cesnakom, nastrúhaným tvrdým syrom (eidam, gouda). Ochutíme ho troškou medu, olivovým olejom, soľou a korením. Pre veganov odporúčam tradičné guacamole. Recept naň môžete nájsť aj u mňa na blogu, po kliknutí na nasledovný odkaz: GUACAMOLE PODĽA MŇA
Komentáre